Saturday, January 12, 2008

am i ready??


tirai di singkap c gadis ayu,
terbuka rahsia alam ciptaan-Nya,
hijrah ini sinaran baru,
buat diri kita hamba-Nya.

tahun baru hijrah br shj menjelma. huhu..cpt btul ms berlalu..adeih..am i ready?? soklan tu keep playing around dlm kepala ini. kenangan yg tercoret pd tahun lalu menyimpan beribu maksud utk di hayati dan di jadikan iktibar. yang pasti nya, kenangan lalu sentiasa menjadikan kita tabah menghadapi hari-hari yang mendatang. tp, mampukah diri menghadapi setiap dugaan yang bakal mendatang kelak? hanya Allah shj yg tahu[mcm knal je ayat tu^_^] kembali teringat pesanan sahabat2, juga yang sering di sebut dlm atau mana2 tazkirah yg menyebut ' Allah tidak akan menguji hamba-Nya dgn ujian yg dia tidak mampu hadapi ' InsyaAllah, walau seberat manapun ujian itu diri akan sentiasa berusaha menghadapinya [chayouk2]


semalam ku buka tv bg mengisi kubusanan menghadapi musim-musim cuti semester ini, dari satu siaran aku beralih ke siaran yang lain. tapi sume nye same je..asik konsert sana sini. aku bertanya sendiri, da tade cara lain ke umat islam nak sambut tahun baru? mesti di buat konsert? kononnya mahu meriahkan suasana..tp bagi ku ternyata cara itu salah di sisi agama! sudah lah bercampur gaul muslimin muslimat, pakaian pula?nauzubillah hi min zalik... aku kembali rindukan zaman sekolah ku. pasti tahun baru di sambut dgn memeriahkan hati mengingati Allah dan rasul-Nya. meriah dgn program2 yang sentiasa mengingat kan diri dan hati yang sentiasa terleka. berkejar-kejar mahu mencoretkan yg indah2 sebagai lembaran baru yang sudah pastinya ingin menjadikannya lebih indah dari yang lepas. tp ternyata zaman untuk menerima apa sahaja yang telah di aturkan sudah lepas. kini, diri perlu berhadapan dgn dunia realiti yang sentiasa menghidangkan manusia dgn pelbagai hiburan.

kadang-kadang hati menangis mahu pulang seperti dulu. menangis krn nafsu lebih berkuasa dari akal. segala yang menjadi aturan untuk menjadi latihan dulu di uji keberkesanannya. yang pastinya, segala nya di uji sehabis-habisnya. cukupkah segala bekalan utk aku dahulu?

p/s : coretan ini hanya sekadar picisan luahan diri dari sy yang x mampu di luahkan dgn kata2. maaf sekiranya sy tidak menyampaikan apa2 pun ilmu yg bermanfaat krn diri masih tidak stabil di ambang tahun baru.wasalam.

1 comment:

~mIsS_p00h~ said...

sIs~

x selamenye kite brd dlm envi yg sm hingga ke akhir hayat. ade kale, Dia ltk'n kite dlm envi yg totally diff fr0m d previous 1. ms tu la kite leh test, d level mn kah kite yg sbnrnye?~ can we cont 2 defend what we have b4? ;)

pray a lot & b str0ng ukies! InsyaAllah Dia bsame dgn hambaNya yg tsayang~ :)