Monday, June 16, 2008

manisnya kenangan itu~....1

hurm...cuti semester sudah pun berlalu..hari ini..hari pertama aku bg semester ini..

masih terbayang2 lagi kenangan manis yg ku lalui sepanjang cuti semester yg lepas...cuti semester lps memberi aku kelainan. tidak seperti selalu, cuti aku habiskan masa di rumah, menjadi pemandu peribadi ibuku dan adik2 ku, menjadi chef yg tidak di iktiraf atau lebih sng ku gelar ia 'suri rumah x berkelayakan' huhuhu...cuti itu ku rasakan terlalu singkat aku berada di rumah..boleh ku bilang berapa hari sahaja aku dpt berbual lama dgn ibubapaku...menjadi sukarelawan mengerjakan kebun mereka tu....

minggu per-1 cuti aku habiskan sepuas-puas nya dirumah...tidak aku lepas kan setiap detik aku dirumah..mungkin kerana aku tahu, selepas ini aku mungkin terpaksa membataskan masa aku bersama mereka....aku igt lagi saat kami semua sama2 ke taman tasik perdana meraikan hari IBU untuk UMMI and birthday ANGAH and ABUYA..x terkata bahagia nya saat itu..di tambah lag dgn kehadiran saudara mara dan si kecil Balqis and Ikhwan memeriahkan suasana...juga hari aku menolong mereka menanam pokok bunga di kebun dan kami bersama-sama berbabeque di sana...lepas tu..mandi sungai!!alangkah x terkata nikmat itu..terima kasih TUHAN atas segala nikmat bahagia yg Kau berikan...

Jumaat minggu pertama dirumah....

aku berangkat ke Kelantan..menghadiri perkahwinan sahabatku di sana..sungguh meriah sambutan perkahwinan itu walaupun tidaklah diraikan seperti kebanyakan org 'bandar' menyambut menantu mereka....aku sungguh senang..tersenyum aku melihat kegembiraan pasangan pengantin menyambut hari keramat mereka..tetiba terlintas dlm kepala ku...aku nanti mcm tu ke??uwaa!!tamo pikir...he3 lagipun lambat lagi kot hari aku tu...kat mmu ni pun..ade setahun lebih lagi...campur ngan keje...pastu beli kete ngan umah sebijik...ade la dlm 6 tahun lagik...he3..lama ke?ok la tu...tp kalo terawal nk buat camne kan...he3..sempat juga aku mencuri masa menjenguk datuk dan nenek ku di kampung..sekali lagi..aku terharu melihat kegembiraan mereka ketika menyambut ku di depan pintu...tersenyum melihat cucu mereka yg jarang2 sekali pulang ke kampung ....sejuk hati ku melihat mereka masih lag mampu tersenyum dan menyambut kepulangan ku...aku juga bersyukur bila melihat ramai lagi yg masih menjaga mereka walaupun aku tinggal jauh di bandar...x ilang lag penat mengharung perjalanan selama 7 jam ke Kelantan, aku dan yg lain terpaksa pulang ke KL pd hari ke3..pun begitu letih itu hilang bila melihat kegembiraan mereka-mereka yg tinggal di sana...sampai nya aku di KL jam 12 malam..aku perlu dptkan rehat yg secukupnya kerana esok nya aku terpaksa pulang ke MMU bg menjalankan misi aku yg ku rasakan agak penting utk diriku dan org lain..apekah misi itu????nantikan post aku yg seterusnya...tunggu.....!!!!!

1 comment:

Mya Sakura said...

bila baca posting adik..teringat zaman2 kat campus dulu...nice blog dik ;)

selamat kembali belajar semula ya..semoga Allah memberkati ilmu kita..amiin~