Thursday, September 3, 2009

pagi ini~

~pop princess~

lagu tu berdering kuat seperti biasa mengejutkan sahur pd pag..tp pelik, pd hari itu ssh benar mahu bgn..ala..sng cite..MALAS!hehe..tibe2..

"KAKAK!!!bgn2 da pkol 5 la..nasi x masak lagi..lauk x panaskan lagi..bla2.."

kedengaran suara ummi membebel pg itu krn juadah utk sahur belum lag tersedia..kebiasaan nya, jika aku x dgr bunyi ngauman hp tu..angah pasti dgr..tp hari ini lain..dua2 tidur mati...he3..

aku bgn..spt biasa menyiapkan juadah utk bersahur dan mengejutkan rakyat2 bgn bersahur..tp pg itu, abuya x bersahur bersama kami..berkali2 di kejut..abuya hanya bgn membuka mata dan minum segelas air..arh!penat agaknya..smlm blk lewat..

subuh~
isi rumah sdg sibuk bersiap2 utk ke sekolah dan pejabat..mmg bz la time2 camni..riuh benar..ade yg berebut nk masuk bilik air, gosok bj, nak sikat rambut..mmg kebiasaan adik beradik kami bergaduh sblm ke sekolah dan pejabat..bak kata org, gaduh tu yg menjd kan hari2 kami manis~

tgh sibuk menggosok bj sekolah..masih lag tidak nmpk kelibat abuya bersiap utk ke pejabat..tibe2,

"kakak, abuya kurang sihat..akak anta angah g sekolah ye.."

hah!tetibe aku rs x sedap hati...resah..xtau nape..terdetik dlm hati ini

"nk antar angah g sekolah?nk kne masuk opis pkol 8.15..sempat ke?kalo ape2 jadi tyme tgh jln..sempat ke smpi opis?"

namun, ku simpan shj resah di dlm hati..

slalunye..angah akan bertolak ke sekola dlm 6.50am..tp hari itu, bile aku nk g anta die..awal benar aku bersiap..6.30 aku sudah terpacak dlm kete..bkn ape..aku rs x sedap hati..huu~terus kami bertolak awal pg itu..enjin si gemox Gen2 orange di hidupkan dan bermulalah perjalanan aku menghantar angah ke sekolah...

sampainya di suatu persimpangan, aku melihat kiri kanan utk memastikan tiada kereta utk melintas..tibe2..

"bukkkkkk!!!!!"

ya Allah, ape jad?~aku kemalangan wupenye..aku lihat angah di sisi..alhamdulillah xde pape..huh~aku pndg depan..hah!camne buleh ade kereta depan aku ni..tad rs mcm tade kete dah!

aku ketepikan kereta ku..tuan punya kereta yg aku langgar tad keluar dr kereta dgn muka berang....tyme tu aku cuak gile..mana x nya..terang2 aku yg salah..haih~
sebelum akak tu bersuara..aku bersuara dulu memohon maaf berkali2...huuu~seb baik akak tu cair ngan aku...teruk jugak kete die..kemik bumper ngan bonet~kalo tuan punye kete tu lelaki..da lama aku kene hentam..huu~dlm kepala hutaks ku da menghitung2..berapa la yg aku bakal bayar tuh..waaa...mana nk korek duit?

huuu~rupenye betul ape yg hati aku risaukan sebelum tu..tp apakan daya, mmg aku yg cuai..nasib baik ini hanya kemalangan kecil..

sbg peringatan kpd aku supy lebih berhati2 slps ini..pesanan juga kpd kalian supaya berhati-hati ketika memandu..jgn tergopoh-gapah..igt org tersayang ye..kalo mengantuk, berhenti dahulu tidur..jgn dah terhantuk, baru menyesal~

p/s : terima kasih ya Allah kerana mengurniakan ujian ini...

9 comments:

~mIsS_p00h~ said...

:O

ainnnnn!!
tkejut akk bc entry :(
hopefully evrythings ok~

syukur pdNya, ujian itu khas utk insan-insan yg tpilih...

if need any help, tep0n jer sis~ ;)

aNfaLafNa said...

ya Allah ain~~
saye rase musti awk terlalu memikirkannye sampai x prasan keta tuh.huhu..
harap2 x serius sgt..
bt0l ckp kak aina..klu perlukan bantuan saye sedia membantu juge :)

p/s: satu lagi ain..plis plis plis plisss renew ur license okie.naseb baek x bwk ke polis klu x kan lagi haru biru?

Anonymous said...

uih..eksiden upanya cik bumble..huu~..
nsib baik x da apa2..risau sy tau..ahaks..:P

huh..x renew lesen?????...g la renew..kang klu apa2 hal lgik susah..


~mmmeeeooowww~

fAizAL(^^,)izWaN said...

ain2...
ain2...
ain2...

best gak sebut nama ain ni...patut r ada org tu duk slalu sebut je ;p

btw,moga semuanye selamat....
bak kata khalid dlm pentomin IU dinner...
"rilexlah jal..masalah kau,masalah aku jugak!!"

hope phm msg tersirat :D

buzzy said...

Don't learn safety rules by accident.

Hishahmuddin said...

haizzz...

Anonymous said...

misS_p00h~
insyaAllah..baik2 saja kak..
cume kete je yg x okie...huuu~

aNfaLafNa~
huuu...sy terlalu pikirkan ape eyh?sy pun tatau ape yg sy pikirkan..haih~

hee..sy br je renew license sy..jgn riso2 dah keyh!

meeoooowww~
eh2 en meow ni..bkn ke risau kat org laen ke?kang dia baca comment en meoow kat sini kang..nnt i plak yg kne marah nnt..watch out!

ni sorang lag..iyer..dah renew dah lesen tuh..~

pejal~
heh pejal!sape yg slalu sebut nama ain tuh?ade gak org yg windukan ain ek..well..mmg r nama ain sedap..tgk r sape tuannya kan??

ape msg yg tersirat tuh?psl bdk tuh ke?hehehe~

buzzy~
hik3..tomorrow never die.. hahaha.tatau ape kaitan..tp insyaAllah ayat itu akan diambil iktibar..

hishahmuddin~
phheeww..~

ainies~

fAizAL(^^,)izWaN said...

haha..ain2!!
ada org yg rindukan ain tau!!!jgn xcaya ;p
ehem2!!
ceh,jadah..bukanlah~maksud tersiratnye ialah..
masalah ain,masalah kitorg semua :)

ish3,xabis2 pasal budak tuh!!sape ntah yg die maksudkan!!

hudzhulfa said...

cik akak oii..baca doa dlu lain kali k... mujur la xde ape2 yg truk sgt,,, nnti pape kasi tahu la ye, "bank" abg setakat ni masih stabil lg.. :P